Ako si vybrať najlepší názov webstránky a prečo je to dôležité?

Prečo vôbec premýšľať nad názvom domény (rozumej – názov webstránky, resp. toho, čo zadávate do prehliadača)?

V prvom rade – dobrý názov webstránky robí prvý dojem

. Čím lepší použijete, tým väčšiu dôveru získajú vaši potenciálni klienti. Môžete mať názov najvacsiezlavy.sk, ale nikdy to neprekoná slávny zlavomat.sk. Dobrý názov môže byť kľúčom k úspechu ale aj kameňom úrazu vášho podnikania.
Samozrejme, nad názvom treba rozmýšľať už pri zakladaní spoločnosti, ale nie vždy platí, že názov spoločnosti = názov domény.

Dobrý názov webstránky ovplyvňuje vašu pozíciu vo vyhľadávaní (tzv. SEO).

Samozrejme, ak ste murár a doména murár.sk už je obsadená, nezúfajte. Je veľa alternatív, ktoré môžete využiť a dokonca – nemusíte mať v názve ani slovo murár na to, aby ste sa vo vyhľadávaní dostali pred spomínanú doménu. Kľúčové slová v názve môžu pomôcť, ale nie sú nevyhnutné.

Do tretice, dobrý názov domény definuje vašu značku.

Čím ľahší, zapamätateľnejší, výstižnejší, tým lepšie. Len sa pozrite na slovenské médiá (postoj.sk, sme.sk, pravda.sk) alebo najznámejšie eshopy (alza.sk, nay.sk, hej.sk, mall.sk) všetko sú to krátke, ľahko zapamätateľné názvy. Čím výstižnejší a kreatívnejší názov, tým lepšie. Samozrejme, sú výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo (modrykonik.sk, modrastrecha.sk, mojasvadba.sk, websupport.sk).

Ako si teda správne vybrať najlepší názov domény?

Pravidlo 3P: Ľahko písať, ľahko povedať, ľahko pamätať.

Skúste použiť názov, ktorý sa ľahko napíše, ľahko povie a ľahko pamätá. Môžete si urobiť anketu medzi známymi a povedať im zamýšľaný názov svojej webstránky. Ak si ho zapamätajú a po hodine vám ho povedia, bez toho aby sa im zaplietol jazyk, prípadne napíšu názov bez preklepu, vybrali ste správny názov. Alebo si povedzte, ako by znel názov webstránky v rádiu. Vedeli by ste si ho rýchlo zapamätať alebo správne napísať?

Čomu sa pri výbere názvu domény radšej vyhnúť?

  • číslu – ľudia nebudú vedieť, či použiť číslovku alebo slovo
  • cudzím slovám – nie všetci vedia po anglicky a design môžu písať ako dizajn, desing, designe, a pod. (áno MEdesign je presne ten negatívny príklad. Ale hovorím si, keď to na Slovensku prešlo webom ako visibility, websupport či saatchi & saatchi, tak potom to hádam zvládneme aj my :))
  • pomlčkám – len si predstavte, že by ste face-book museli písať takto.
  • dlhým-názvom-domén – predstavte si, že by ste museli písať namiesto postoj.sk konzervativnydennik.sk. Čím dlhší názov, tým väčšia pravdepodobnosť chyby a tým ťažšie vás ľudia nájdu.
  • preklepom – ľudia nebudú vedieť, či písať správne alebo s preklepom a pomýlia sa

To či vás niekto s názvom domény nepredbehol si môžete skontrolovať napríklad vo websupporte.

Máte už názov svojej domény? Potrebujete poradiť? Sme tu pre vás.

Kontaktujte nás

Dajte nám o svojom projekte čo najviac informácií a my vám napíšeme späť aj s konkrétnou nezáväznou ponukou.

7 + 7 =

+421 902 058 464

info@medesign.sk

facebook messenger

 

 

Kontaktujte nás! Prevedieme vaše predstavy do novej online reality.

Ďalšie blogy

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?

V EU vzrástlo používanie mobilného internetu z 36% v roku 2012 na 65% v roku 2017. Dnes je to ešte viac. Na Slovensku skoro 70% – ľudí používa mobilný internet denne. Čo to znamená pre váš biznis, ak (ne)máte profil na google moja firma?

Potrebuje váš event webstránku?

Potrebuje váš event webstránku?

Pripravujete akciu a hľadáte to najlacnejšie riešenie, ako ju spropagovať. Nemôžete si dovoliť eventovú agentúru. Potrebujete plagát, citylight, billboard.
Nezabudli ste na online svet?

Pozrite si nami realizované projekty

Rate this post
Zdieľať:
Share This