Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?

Fakty nielen o Google vyhľadávaní

V EU vzrástlo používanie mobilného internetu z 36% v roku 2012 na 65% v roku 2017.[1] Dnes je to ešte viac. Na Slovensku teda skoro 70% – ľudí používa mobilný internet denne! čo to znamená pre váš biznis, ak ste na google moja firma?

Každý deň na Google prebehne 3,5 miliardy vyhľadávaní.[2]

90% všetkých vyhľadávaní na desktope sa deje cez Google.[3]

60% všetkých Google vyhľadávaní sa zadáva na mobilných telefónoch.[4]

88% vyhľadávaní miestnej pobočky na mobile nakoniec vyústilo v telefonát alebo návštevu obchodu do 24 hodín.[5]

42% tzv. interakcií so značkou vzniká na mobiliných zariadeniach a sú spojené s Google vyhľadávaním [6]

Dôvod, prečo by ste mali chcieť profil Google moja firma je zrejmý. Nájde vás tak viac budúcich klientov / zákazníkov. Ak ste čítali článok o tom, prečo potrebujete vlastnú webstránku, tak určite viete, že ak to myslíte so svojim projektom vážne, webstránka je nevyhnutnosť.

Profil na Google moja firma je však silným nástrojom na to, aby vás vôbec klienti vedeli ľahko a jednoducho nájsť, ak vyhľadávajú niečo, čo ponúkate. Je to odrazový mostík k vašej webstránke.

Čo vlastne je profil google moja firma?

V prvom rade je to možno to najdôležitejšie zobrazenie, ktoré vaša spoločnosť, alebo váš projekt potrebuje. (Ešte dôležitejší ako facebook či instagram profil? Áno, vo väčšine prípadov áno!)

Profil na google moja firma je akousi vizitkou, ktorá sa zobrazí užívateľom vo vyhľadávaní. Umožňuje vám sprístupniť užívateľom google vyhľadávania (a že ich je naozaj dosť) nájsť a zobrať všetky potrebné informácie o vás, v rôznych vyhľadávaniach a zobrazeniach.

Čo profil google moja firma obsahuje?

Vo všeobecnosti (aj keď zobrazenia sa od seba mierne lýšia) obsahuje táto vizitka:

  • hodnotenia od iných užívateľov,
  • oblasť, v ktorej ponúkate svoje služby (napr. reštaurácia, webdizajnér a pod.)
  • otváraciu dobu (dôležité pri prevádzkach)
  • fotky (interiér, exteriér, produkty), ktoré môžu byť od vás alebo od vašich klientov
  • adresu
  • telefón
  • možnosť položiť otázku
  • možnosť napísať recenziu
  • možnosť navigovať ku…

Zobrazenie na mape

Ak práve používate google maps a hľadáte nejaké služby alebo produkt na konkrétnej adrese, zobrazia sa vám všetky súvisiace firmy v okolí, napríklad ako tu:

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

Zobrazenie vo vyhľadávaní

Ak budúci klient hľadá priamo v google vyhľadávači, zobrazí sa to takto:

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

Zobrazenie v sidebare

Niekedy sa vaša firma môže zobraziť priamo na boku vyhľadávania takto:

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

Všetky prípady, ktoré sme zatiaľ spomínali sú zobrazenia na počítači (desktop). Ak si vezmeme do úvahy, že 9 z 10 ľudí vyhľadáva čokoľvek cez google, nebolo by skvelé mať tam takýto záznam? Čo to môže znamenať pre vašu návštevnosť a dôveryhodnosť ak tento záznam máte, resp. nemáte?

Zobrazenie na mobile

Pre reštaurácie, prevádzky, hotely a zariadenia, ktoré ponúkajú služby, ktoré vybavíte do niekoľkých minút / hodín, je tento záznam ešte dôležitejší. Ako sme hovorili, ak vás niekto vyhľadáva na mobile a je vo vašom okolí, na 88% vás navštívi, ak ho svojim profilom Google moja firma neodradíte 🙂 (ale o tom trocha nižšie).

Na mobile sa váš záznam môže tiež zobraziť vo vyhľadávaní takto:

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

 

Zobrazenie na mobile v mapách

Oveľa zaujímavejšie je ale zobrazenie v mapách. Predstavte si, že sa práve prechádzate po námestí, povedzme v Prešove, a hľadáte, kde si dáte niečo dobré pod zub. Vytiahnete google maps, kliknete si vyhľadať reštaurácie a vyhodí vám zoznam reštaurácií aj s trasou, menu ponukou, cenovými reláciami, fotkami, recenziami.

Vyzerá to takto:

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn
Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?

Mnohé podniky to pochopili a takéto záznamy už majú. Máte takýto záznam vy? Nemusíte byť reštauračné zariadenie, rovnakým spôsobom ľudia vyhľadávajú kaderníkov, barberov, zážitky, lekárne, atrakcie, hotely, športové centrá, wellness, kávu, umenie, hudbu, lekárov, právnikov, poradcov, psychológov, koučov, mediátorov, umelcov – a čokoľvek vás napadne.

Samozrejme, potrebujete mať profil Google moja firma správne vyplnený, aktuálny, sledovať recenzie a reagovať na ne. Radi vám s tým pomôžeme.

Aké dôležité sú recenzie?

Iste ste už postrehli, že hviezdičky (recenzie) sú v profile google moja firma veľmi dôležité a zobrazujú sa hneď pod názvom vašej spoločnosti.

Google vie, prečo to robí. Až 88% spotrebiteľov dôveruje online recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam!
Google na základe recenzií určuje tiež, či sa oplatí vás vôbec ukázať vo vyhľadávaní. Práve preto aj vy potrebujete mať tie najlepšie recenzie.

Ak podceníte recenzie v profile google moja firma, mnoho zákazníkov (skoro 9 z 10) vám nedá druhú šancu.
Ak je váš produkt, alebo služba online, znamená to, že sa pravdepodobne ani neprekliknú na vašu stránku.
Ak ste kamenou predajňou alebo prevádzkou, obídu vás míľovými krokmi, alebo skončia u konkurencie.
Recenzie sú dôležité. Veľmi dôležité. Naozaj. Čím viac a čím lepšie sú, tým väčšia je dôveryhodnosť vás a služieb, alebo produktov, ktoré ponúkate.

(Možno si poviete, ja nechcem takýto profil. Ale ani to vám v dlhodobom meradle nepomôže. Stačí, že sa objaví konkurencia, ktorá tento profil bude mať a neodradí budúcich zákazníkov, a získa ich vďaka nemu oveľa viac, ako vy).

Ako získať recenzie?

Samozrejme. Najlepšie a najkrajšie recenzie sú tie, ktoré spokojní zákazníci napíšu sami od seba. Dobrý produkt/služba sa chváli sám/a. Avšak požiadať klientov o úprimný názor je prejavom toho, že vám na nich záleží, že ich názor je pre vás dôležitý, a že chcete neustále zlepšovať svoje služby k ich spokojnosti. Ak to nie sú len slová, ale skutočne to tak myslíte, potom vám ľudia budú nechávať recenzie s radosťou. (Mimochodom, na to, aby vám niekto mohol nechať recenziu na google moja firma, potrebuje mať google účet. Len aby sa nezabudlo.)

Sú rôzne spôsoby získavania recenzií – kreatívne ale aj úplne obyčajné. V každom prípade by mali spĺňať tieto dva predpoklady:

  • správne načasovanie

Žiadosť o recenziu by nemala prísť príliš skoro (v reštaurácii to je zrejmé, ale napr. ak predávate topánky, ktoré užívateľ nemal šancu ešte dostatočne dlho nosiť, tak sa síce môže podeliť o skúsenosti s nákupom, ale nie o skúsenosti s produktom. Niekedy je jednoducho dobré počkať nejaký čas a žiadať recenziu až v čase, kedy už samotný klient mohol získať na vec názor, zoznámiť sa s ňou a zažiť všetky jej plusy/mínusy.) Môže sa však stať aj opak, a žiadosť o recenziu príde neskoro (2 mesiace po dovolenke už svoje dojmy nezachytíte tak, ako v jej posledný deň).

  • jednoduchosť

Dať vám recenziu by nemalo byť zložité ani pre technicky menej zdatných ľudí. Nie každý sa narodil s mobilom v ruke, takže niekedy sa môže stať, že recenziu nedostanete jednoducho preto, lebo sa to klientovi nepodarilo vyklikať správne. Urobte tento proces čo najjednoduchší, pošlite mu link, kde nebude musieť robiť nič iné, len napísať recenziu a stlačiť tlačidlo uverejniť.

Reakcia na recenziu

Každá recenzia si vyžaduje reakciu. Ak vám už ľudia nechali pozitívnu recenziu, ukážte svoj záujem a poďakujte za ňu. Niekedy nie je treba veľa slov, ale vždy je to lepšie, ako keď nenapíšete vôbec nič.

Je dobré si kontrolovať recenzie pravidelne. Niekedy sa totiž môže stať, že nedostanete len pozitívnu, ale aj negatívnu odozvu. Negatívna recenzia je problém, ale nie je to tragédia. Sme ľudia, robíme chyby a tie sú na to, aby sme sa z nich poučili. Aj negatívna recenzia sa dá otočiť vo váš prospech, ak na ňu:

  • reagujete dostatočne rýchlo,
  • ste emaptický,
  • priznáte si chybu a ospravedlníte sa,
  • ponúknete náhradu, alebo zľavu, prípadne kupón pri budúcej návšteve.

Ak ľudia vidia, že vám na nich záleží, aj z negatívna recenzia vám v konečnom dôsledku môže prilákať zákazníkov.

Appka Google moja firma

Google my business app
  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn
Mobilmi sme začali a mobilmi aj skončíme. Profil google moja firma môžete mať a spravovať jednoducho vo svojom telefóne.

 

 

Appku si môžete stiahnuť priamo tu:

V appke okrem iného nájdete napr. štatistický prehľad – zobrazení prípadne kliknutí na váš profil, môžete spravovať recenzie, upravovať svoj profil, pridávať fotky, príspevky či špeciálne ponuky.

Ak potrebujete pomôcť s vytvorením alebo správou profilu google moja firma, sme tu pre vás a radi vám pomôžeme.

Ďalšie blogy

Kontaktujte nás

Dajte nám o svojom projekte čo najviac informácií a my vám napíšeme späť aj s konkrétnou nezáväznou ponukou.

4 + 13 =

  • Facebook
  • Buffer
  • Evernote
  • Gmail
  • LinkedIn

+421 902 058 464

info@medesign.sk

 

 

Kontaktujte nás! Prevedieme vaše predstavy do novej online reality.

Bola by škoda, ak by vám uniklo niečo dôležité, však?

Prihláste sa na odber noviniek z našej stránky. Neposielame veľa ani často, ale keď už niečo príde, nech to stojí za to.

Skvelé, prihlásili ste sa! Už to len potvrdiť v emaile, ktorý dostanete.

Share This