Potrebuje váš event webstránku?
Samozrejme, potrebujete plagát, nejaký ten citylight alebo bilboard. Ak rozpočet pustí, možno sa podarí aj bigboard, alebo dokonca reklama v novinách.
Poviete si, že dnes už je každý online a vytvoríte facebook event. V lepšom prípade si spustíte aj reklamnú kampaň na facebooku či instagrame.
Na webstránku však ani nemyslíte, veď to je zbytočne drahá záležitosť. Je to ale naozaj tak?
ŠTATISTIKY O ONLINE A OFFLINE REKLAME
Podľa agentúry zenithmedia globálne výdavky do online reklamy budú v roku 2021 tvoriť 52% reklamných investícií.[1]
Ak si to preložíme, znamená to, že Ak niekto investuje do reklamy povedzme 1000€, tak 520€ využije na online reklamu. Pýtate sa prečo? V nasledujúcom článku nájdete odpoveď.
Ak sa pýtate, či je lepšie propagovať váš event plagátom alebo webstránkou, odpoveď je – v ideálnom prípade použite obe. Ak sa však musíte rozhodnúť medzi jedným alebo druhým, resp. máte obmedzený rozpočet, potrebujete silne zvažovať efektivitu. Pravdou však je, že online propagácia je efektívnejšia a lacnejšia.[2]
Nechceme povedať, že offline je zbytočný. Ale ako hovorí Martin Faktor z lemonlion.sk[3], treba zvážiť, či je billboard najvhodnejšia forma oslovenia zákazníkov – (účastníkov).
Možno ste sa dostali k nášmu blogu o tom, prečo sa dnes bez kvalitného webu nezaobíde žiadna spoločnosť, živnostník, súkromný lekár, právnik, neziskovka.
Nemať webstránku je ako keby ste si postavili prevádzku na kraji mesta bez parkoviska a príjazdovej cesty.
Ale čo ak organizujete nejakú akciu, event, konferenciu, seminár? Potrebuje váš event webstránku?
PREČO JE DOBRÉ, AK MÁ VÁŠ EVENT VLASTNÚ WEBSTRÁNKU
1. Webstránka eventu je efektívna
Ľudia – budúci účastníci potrebujú o evente informácie, kedy, kde, ako, čo sa bude diať? Ako sa prihlásiť? Koľko stojí vstupenka? Kto bude rečník, účinkujúci? Aký bude program? Čo všetko je v cene vstupenky? A množstvo ďalších otázok, na ktoré môžete odpovedať emailom, telefonicky, v messengeri a whatsappe a stráviť hodiny času, ktoré by ste mohli využiť efektívnejšie. Alebo všetkých odkážete na svoju webstránku, kde všetky informácie máte.
2. Webstránka eventu buduje branding akcie
Čím lepší a kvalitnejší web ku akcii máte, tým väčšie povedomie budujete o kvalite daného eventu. Aj keď sa hovorí „nesúď knihu podľa obalu“, v dnešnej dobe tak funguje málokto (Viem, je to škoda a úplne s tým súhlasím). Ak však chcete ľuďom vysvetliť, že daná akcia stojí za to, aby sa jej zúčastnili, potrebujete im komunikovať, že vám na tej akcii záleží a že ste do nej ochotní investovať naozaj dosť času, úsilia a financií. Ak váš event bude mať kvalitnú webstránku, komunikujete presne to. Na druhej strane, ak organizátor nie je ochotný investovať čas a peniaze, prečo by to mal robiť účastník?
3. Webstránka eventu vám pomôže vyniknúť na trhu
Dnes, keď je akcií akéhokoľvek druhu naozaj veľa, je veľmi ťažké sa od ostatných odlíšiť. Už dávno nie sme v dobe, kedy bol človek rád, že môže niekam vybehnúť. Každý z nás však stále má denne len 24 hodín. Ak chcete, aby si ľudia vybrali práve vašu akciu, potrebujete vyniknúť a ponúknuť niečo, čo ostatní neponúkajú. Komunikácia prostredníctvom webstránky môže vašim odlíšením od konkurencie ostatných akcií.
4. Webstránka eventu buduje povedomie dlhodobo
Mnoho akcií sa deje spontánne a jednorázovo. Ak sa však podaria, vždy je na rade otázka: „A čo o rok?“ Vďaka webstránke eventu môžete plánovať dlhodobo. Kým na plagát ľudia po skončení akcie zabudnú, web funguje stále. Ak začnete okolo neho vytvárať komunitu, časom sa vám to môže vrátiť vo forme skalných fanúšikov, podporovateľov, ambasádorov, spoluorganizátorov. Myslite dlhodobo a využite webstránku eventu.
5. Webstránka eventu získava data
V dobe dátovej je hlavným rozdielom medzi offline a online reklamou ten, že kým offline sa dá len veľmi ťažko kvantifikovať, pri správnom nastavení analytických nástrojov vám tá online ponúkne veľmi presné čísla. Vďaka dátam, ktoré zo svojej webstránky získate môžete zistiť koepc užitočných informácií o ľuďoch, ktorí navštívili váš web. Viete kam klikali, ako dlho a aké stránky navštívili, čo si pozerali, čo si nepozerali, čo ich zaujíma, čo vôbec. Tieto dáta potom viete využiť aby ste so svojím publikom komunikovali oveľa lepšie. Takéto údaje vám neponúka žiaden plagát, bilboard ani citylight.
6. Webstránka eventu je aktuálna
Plagát, leták, bigboard ani citylight bude vždy komunikovať len to, čo ste pripravili, skorigovali, nadizajnovali a odovzdali agentúre, ktorá materiál vytlačila a umiestnila na správne miesto mesiac pred plánovanou akciou. Avšak týždeň pred akciou vám rečník narýchlo zrušil účasť kvôli vážnej chorobe. Meníte program, narýchlo voláte niekoho iného. Ale tlačoviny už zmeniť nedokážete. Webstránku však bezproblémov.Toto platí o akejkoľvek náhlej zmene. Webstránku dokážete upravovať kedykoľvek a reagovať tak na aktuálne situácie a problémy.
7. Webstránka eventu je interaktívna
Plagát zaujme pozornosť na niekoľko sekúnd. V dobe, kedy pri prechádzke mestom vidíte viac plagátov ako stromov vám zostáva na komunikáciu posolstva veľmi málo času. Ak nie ste fialová krava (Milka, či koncept Setha Godina) uprostred križovatky, pravdepodobne si vás málokto všimne. Druhou nevýhodou je, že tlačovina či bilboard nedokáže odpovedať na vaše otázky v reálnom čase, spúšťať vám video či iným spôsobom nadviazať vzťah. Nedokáže ani predať lístok, či zrealizovať rezerváciu miesta.Webstránka má kopec možností ako budovať vzťah s budúcim potenciálnym návštevníkom. Od ankety, cez video, kontaktný formulár či chat-bota až po objednávkový či registračný formulár. Na webe sa dokáže udiať všetko.
WEBSTRÁNKA EVENTU SA OPLATÍ
Z finančného ale aj dlhodobého marketingového hľadiska sa vám webstránka eventu vráti pravdepodobne viac ako jednorázové billboardy, citylighty alebo inzeráty v novinách.
Ak ste doteraz nad webstránkou nepremýšľali, nevadí. Radi vám s jej prípravou pomôžeme.
Plánovanie eventu je dlhodobý a a časovo náročný proces, takže sa nám určite ozvite včas.
Nemusíme zostať len pri webstránke. Obráťte sa na nás ak potrebujete zrealizovať vizuál akcie, poradiť s konceptom webstránky, vyriešiť registračný proces či propagáciu na sociálnych sieťach.
Stačí, ak nám napíšete alebo zavoláte.
Kontaktujte nás
Dajte nám o svojom projekte čo najviac informácií a my vám napíšeme späť aj s konkrétnou nezáväznou ponukou.
+421 902 058 464
info@medesign.sk
facebook messenger
Kontaktujte nás! Prevedieme vaše predstavy do novej online reality.
Ďalšie blogy
Prečo určite potrebujete profil Google moja firma?
V EU vzrástlo používanie mobilného internetu z 36% v roku 2012 na 65% v roku 2017. Dnes je to ešte viac. Na Slovensku skoro 70% – ľudí používa mobilný internet denne. Čo to znamená pre váš biznis, ak (ne)máte profil na google moja firma?
Ako si vybrať najlepší názov webstránky a prečo je to dôležité?
Dobrý názov ovplyvňuje prvý dojem, pozíciu vo vyhľadávačoch ale definuje aj vašu značku. Môže byť kľúčom k úspechu ale aj kameňom úrazu vášho podnikania.
10 stránok, ktoré by mala obsahovať vaša webstránka
Čo všetko by mala obsahovať moja webstránka? Na čo určite nezabudnúť a čo môžem pokojne vynechať? Správny web obsahuje veľkú časť z nasledovných stránok.